
Sobre
Punt Zero
Punt Zero és una consultoria i estudi multimèdia que neix amb un clar objectiu, fer ús de les noves tecnologies per i en àmbits on el més important siguin les persones.
Realitzem consultoria en projectes d’innovació i processos d’evolució digital, creem webs, apps i software a mida quan aquests ho requereixen i ens impliquem en les implementacions d’eines pròpies o de tercers. Desenvolupem els nostres projectes amb plataformes de codi obert, convertint les necessitats i idees en quelcom tangible i, per damunt de tot, fent que els nostres clients estiguin còmodes amb les possibilitats que ofereix la tecnologia avui en dia.
Des dels inicis Punt Zero ha treballat en àmbits on l’aplicació de la tecnologia es barreja amb la generació de coneixement i l’ajuda a les persones, ja sigui en entorns de recerca, d’impacte i suport social i el món associatiu i cooperatiu.

Consultoria
Formació
Disseny
Devel
Programació
Humanisme del segle XXI
.vs.
humanisme digital
Punt Zero ens definim com a humanistes del segle XXI des de fa més de 15 anys. Actualment hi ha una deriva cap al concepte d’humanisme digital impulsat sobretot a partir de les estratègies post pandèmia (COVID-19) i com a instrument per part de grans empreses tecnològiques i de l’àmbit de la consultoria per humanitzar-se.
Lluny de debats i confrontacions aquesta no és la nostra visió. Entenem el concepte d’humanisme des de la seva definició més pura i filosòfica:
L’humanisme és un moviment de renovació cultural que va sorgir a Itàlia, al segle XIV, i que va ser expandit per Europa durant els segles XV i XVI.
Una de les concrecions de l’humanisme va ser el moviment europeu de retorn a l’estudi i valoració dels clàssics grecollatins, que es va desenvolupar a partir del segle XVI, el vessant cultural del qual va ser el Renaixement.
Aquest moviment, gràcies a l’aportació d’altres corrents com l’estructuralisme replanteja les qüestions de llibertat, subjecte, història, cultura i societat. És precisament aquesta vocació de replantejar la què ens defineix. Fem bandera de l’ús de l’entorn digital, la tecnologia i la innovació fruit del moment en què ens trobem. Són elements que en l’evolució de la societat han contribuït de forma disruptiva a catapultar les possibilitats de la humanitat, ara bé, no oblidem mai que en essència parlem d’eines i recursos, no de dogmes.
Tots aquests motius: la voluntat renovadora, la pluridisciplinarietat, el respecte als clàssics, el valor de la cultura i la inqüestionable posició al centre de tot de les persones ens defineixen com a humanistes del segle XXI.
Evolució digital
.vs.
Transformació digital
Digitalitzem-nos! sobre el paper és engrescador i molt modern. Sovint però també ve esquitxat de connotacions que ens evoquen a pensar en: car, difícil d’implementar, o quelcom que requereix coneixements informàtics avançats. Avui dia fins i tot sembla que estiguem permanentment sotmesos a la Tirania del “fet Digital”.
L’ús de les expressions “digital”, “digitalitzat” i “transformació digital” és avui dia molt comú i, sovint, utilitzades de forma indiferent i poc precisa. A banda, tenen un significat molt diferent en funció de les persones que el diuen, poden referir-se a un enfoc purament tècnic, o a un enfoc de canvi organitzacional.
A què ens referim per digitalment transformat? La transformació digital va molt més enllà de l’ús d’eines digitals o d’automatitzar processos. Consisteix en redissenyar els serveis i canviar el funcionament de les organitzacions. Fonamentalment, es tracta primerament de canviar les persones; pensant en com els usuaris dels serveis volen interactuar amb nosaltres en un món digital i com els professionals poden utilitzar la tecnologia per maximitzar el seu impacte. Per aquest motiu, ens agrada pensar en que aquest digital es basa en:
Aplicar la cultura, les pràctiques, els processos i les tecnologies de l’era d’Internet per respondre a les expectatives plantejades per les persones
El procés de maximitzar les oportunitats digitals pot no ser ràpid ni fàcil. Amb tot no s’ha de visualitzar com un trencament ni com un projecte que ens porta d’A a B sense estacions intermitges. Es tracta d’un procés que a banda generarà nous aprenentatges i experiències que conformaran l’estat de digitalització final. Per això l’evolució exemplifica millor el camí que ens agrada seguir.
“La transformació digital” és el que moltes organitzacions de tots els sectors públic, privat i tercer sector, esperen aconseguir, canviant la seva manera de treballar per ser més eficients, eficaces i sensibles aprofitant les noves tecnologies.
Les relacions professionals, les col·laboracions, es poden entendre des d’una lògica de treball compartit, de competència per millorar o simplement, es pot teixir una malla de nodes que es complementen. Emprendre de forma oberta es basa en difuminar les fronteres de les identitats corporatives i de les formes jurídiques per centrar-se en la composició d’equips idonis per al desenvolupament de projectes.
Equip
Punt Zero està format per un equip de persones multidisciplinar, proper i amb àmplia experiència en el desenvolupament de projectes. La nostra estructura dinàmica ens permet col·laborar a diferents nivells amb els nostres clients, ja sigui creant solucions a partir de simples idees com incorporant-nos en equips de treball o desenvolupant parts específiques de projectes ja iniciats.
Entenem la pluridisciplinarietat com un eix vertebrador i la xarxa de col·laboracions com un element de cohesió.
Xarxa de treball
El treball és una xarxa d’interrelacions que permet fer molt més profitosa l’experiència. Treballem en col·laboració, revertim el concepte de competència en el d’enfortiment. Com un sistema blockchain, quants més nodes el conformen aquest es converteix en menys vulnerable i permet millorar l’eficiència i la creativitat de forma exponencial.
Creem sinergies de treball amb experts de l’àmbit de la ciberseguretat, la consultoria estratègica i l’accessibilitat en funció de les necessitats dels projectes.


Nuclis de treball

El nucli de treball de Punt Zero es troba en l’administració pública, el Tercer Sector, les xarxes de ciutats i les ciències socials. L’inici de Punt Zero es troba en el treball de base, el desenvolupament de productes útils a partir d’entendre i empatitzar amb les persones. Aquesta tasca ens va permetre evolucionar cap a una consultoria pròxima, d’objectius tangibles i assolibles i, per damunt de tot, on el coneixement es distribueix de forma paritària entre client i proveïdor.
El nostre objectiu a l’inici d’una nova col·laboració amb un client és ser part del seu equip, ajudar en la millora del seu dia a dia doncs és la forma de mantenir una relació més profitosa i saludable per totes les parts.
Administració pública
Treballem amb diverses administracions realitzant estudis, projectes i productes. Ens comprometem amb els valors d’allò públic, entenent la responsabilitat que tenim tots els ciutadans per a generar un entorn millor i per afavorir la igualtat entre totes les persones.
Tercer sector
Allà on l’administració no arriba, allà on la xarxa de benestar no és prou profunda i eficaç, allà hi trobem entitats organitzades per atendre i donar servei a les persones que ho necessiten. Vivim en un entorn amb un teixit associatiu imprescindible, i ens agrada contribuir-hi des d’una col·laboració experta, justa i d’impacte.
Xarxes de ciutats
En un món globalitzat, compartir experiències, coneixements i relacions és una estratègia guanyadora. Des de fa més de 10 anys col·laborem amb diverses xarxes de ciutats en el desenvolupament de webs institucionals, d’esdeveniments així com assessorant en matèria tecnològica amb tot allò que els pot ser útil.
Sector privat i cultura
Els projectes més particulars a vegades són els més inspiradors. Treballem per empreses emergents o consolidades i això ens permet enriquir el nostre coneixement. Posem especial èmfasi amb tots aquells projectes i iniciatives de l’àmbit de la cultura per encaixar-los en un discurs actual, tecnològic i entenedor.
Entorn acadèmic
Participem de la generació de coneixement a través del treball amb grups de recerca i entitats vinculades amb l’universitat, observatoris i centres d’estudi. El progrés és fruit de l’estudi i singulars aparicions de casualitat que ens fascinen però no ens desvien del camí de l’observació.